Character Design in Cinema 4D

Character Design in Cinema4D.
Bouw een professioneel inzetbaar karakter in Cinema4D. Voordat een karakter tot leven kan komen in een videoproductie of game moet deze goed gemodelleerd worden en opgebouwd zijn uit de juiste componenten. En met de juiste textuur en UV Layout creëer je precies het gewenste uiterlijk.
Doelgroep van deze cursus
Zij die zich verder willen bekwamen in het ontwerpen, bouwen, Riggen en textureren binnen Cinema 4D.
Wat kun je na deze cursus
In deze cursus worden alle facetten behandeld die komen kijken bij het ontwerpen, bouwen, Riggen en textureren van een complete robot. De kracht van Cinema4D is dat je de programma-omgeving niet hoeft te verlaten. Vanaf het eerste ontwerp, modelleren, Riggen, UV Lay-out en textureren, blijf je binnen Cinema4D.
Je gaat een complexe UV-Layout maken van alle onderdelen waaruit de robot zal bestaan. Aan het eind van de cursus heb je een robot gebouwd die is voorzien van een textuur en een Rig, productie-klaar voor animatie of Game.
Vereiste voorkennis en vaardigheden
Je zult de beschikking moeten hebben over de Studio-versie van C4D. Daarnaast is enige kennis van het programma C4D zeker een pré. De cursus ‘Starten met Cinema 4D‘ is dan een heel goede basis.
Ga naar Character Design in Cinema 4DIn de cursus worden de volgende onderdelen behandeld:
Has Sub:
- 1 Aanmaken document in BodyPaint
- 2 Opzetten document in BodyPaint
- 3 Ontwerp 3D Character in BodyPaint
- 4 Referentiemateriaal plaatsen
- 5 User Layout aanpassen
- 6 Plaatsen eerste Joints
- 7 Modelleren onderbeen
- 8 Modelleren voet en bovenbeen
- 9 Modelleren onderlichaam
- 10 Modelleren bovenlichaam
- 11 Modelleren schouder en arm.
- 12 Modelleren vinger
- 13 Eerste schreden UV Layout
- 14 Modelleren hand deel 1
- 15 Modelleren Hand deel 2
- 16 Voorbereiding modelleren hoofd
- 17 Modelleren hoofd deel 1
- 18 Modelleren hoofd deel 2
- 19 Modelleren helm
- 20 Aanbrengen details
- 21 UV-layout deel 1
- 22 UV Lay-out Deel 2
- 23 UV-layout been
- 24 UV Lay-out Body deel 1
- 25 UV Lay-out Body deel 2
- 26 Relax UV
- 27 Riggen van het been deel 1
- 28 Riggen van het been deel 2
- 29 Riggen van de arm
- 30 Spiegelen van het been
- 31 Spiegelen van de arm (Mirror Tool)
- 32 De Rig uitbreiden, Body-Controllers
- 33 De Rig voor het hoofd
- 34 De Engines linken aan de Rig/ Bug-fixing R18
- 35 Prepareren Canvas
- 36 Prepareren Canvas Deel 2
- 37 Character painting
- 38 Wat ga je leren in deze cursus