Starten met Cinema 4D

Professioneel aan de slag met Cinema4D
Cinema4D is een 3D modelleer en -animeerprogramma. Sinds kort is C4D ook als PlugIn in Adobe After Effects aanwezig.Hierdoor is de samenwerking tussen animatie, videobewerking en 3D dusdanig laagdrempelig geworden dat je snel in staat bent om met 3D objecten heel creatieve producties te maken.
Cinema4D heeft een indrukwekkende interface. Wij loodsen je door de belangrijkste vensters en opties zodat je niet direct verdwaalt in de eindeloze mogelijke opties en instellingen.
Doelgroep van deze cursus
Voor iedereen die wil leren modelleren in 3D. Ben je enkel in bezit van Cinema 4D Lite dan is deze cursus ook geschikt voor jou.
Wat ga je leren
In deze cursus leer je de beginselen van het animeren en modelleren in 3D. Voor het modelleren van 3D objecten gebruik je speciale modeling gereedschappen. Je leert op een laagdrempelige manier hoe je deze gereedschappen moet inzetten en gebruiken.
Je leert hoe je vormen maakt op basis van Splines en hoe je met Deformers extra dynamiek kunt toevoegen aan je model of aan een animatie. Je leert te animeren en hoe je je tekening belicht, camera’s plaatst en uiteindelijk rendert en exporteert.
Vereiste voorkennis en vaardigheden
Voor deze cursus heb je geen specifieke voorkennis nog. Algemene kennis van de computer en omgang met programma’s is wel aan te raden.
Ga naar Starten met Cinema 4D
In de cursus worden de volgende onderdelen behandeld:
Has Sub:
- 1 Wat ga je leren in deze snel-op-weg cursus
- 2 Configureren muis en toetsenbord
- 3 Voorkeuren instellen (Preferences)
- 4 Instellen van de project settings, (Key-interpolatie)
- 5 File-menu in C4D. Nieuw Project, Project bewaren.
- 6 Create Object, Undo, Redo
- 7 Viewport, Navigeren in de Viewport.
- 8 Viewport: Weergave opties
- 9 Attribute Manager. Primitieven. Werken met Parametrische Objecten
- 10 Object Manager. Kopiëren Objecten.
- 11 Tonen/Verbergen Objecten, Layers
- 12 Modeling Tools | Boole
- 13 Modeling Tools | Instances
- 14 Modeling Tools | Symmetry-Tool (C4D Prime of hoger) Groeperen: Null-object
- 15 Material-Manager
- 16 Introductie Splines
- 17 Parametrische splines
- 18 Spline pen
- 19 Lathe
- 20 Extrude
- 21 Sweep
- 22 loft
- 23 Subdivision Surface
- 24 Array
- 25 Boole
- 26 Instance
- 27 Symmetry
- 28 Connect
- 29 Metaball
- 30 Atom Array
- 31 Spline-mask
- 32 Python Generator
- 33 Bezier Surface
- 34 Bend Deformer
- 35 Twist Deformer
- 36 Bulge Deformer
- 37 Explosion FX Deformer
- 38 Shear Deformer
- 39 Formula Deformer
- 40 Taper Deformer
- 41 Wind Deformer
- 42 Spline Wrap Deformer
- 43 Xpresso – Set Driver | Set Driven
- 44 Xpresso – nodes
- 45 Animeren trein: Key Interpolation (c4d lite)
- 46 Xpresso – Duur animatie
- 47 Align to Spline Tag (c4d lite)
- 48 Trein uitbreiden: Wagons. (c4d lite)
- 49 Trein uitbreiden met MoGraph: Wagons. (c4d Studio)
- 50 Trein uitbreiden met MoGraph en Xpresso: Wagons. (c4d Studio)
- 51 Trein uitbreiden met MoGraph: Rangschikken Wagons. (c4d Studio)
- 52 Particle Emitter: Rook Trein (1) (c4d Studio)
- 53 Particle Emitter: Rook Trein (2) (c4d Studio)
- 54 Bouwen van de Scene: Spoorvariant c4d Lite
- 55 Bouwen van de Scene: Spoortalud
- 56 Scene ondergrond en attributen
- 57 Het bouwen van de Scene: plaatsen van de trein (C4D Lite)
- 58 Het bouwen van de Scene: plaatsen van de trein (C4D Studio)
- 59 Introductie Lights Cinema4D
- 60 Background Object
- 61 Shadow
- 62 Light Setup
- 63 Cel Renderer
- 64 Ambient Occlusion, Picture Viewer
- 65 Physical Sky (c4d studio)
- 66 Global Illumination (c4d studio)
- 67 Camera’s toevoegen
- 68 Camera’s animeren, Vibrate Tag
- 69 Bug fixing en render voorbereidingen
- 70 Renderen